Nieuw en tweedehands met slimme autozoeker
Broekhuis investeert in omnichannel aanpak
Datum publicatie: 19 juli 2016
Broekhuis, het bekende automobielbedrijf actief in Midden-, Oost- en Noord-Nederland, wil de online consument nog beter bedienen en heeft een nieuw online platform gelanceerd met onder andere een ‘slimme’ autozoeker. Iedereen kan er nu nieuwe, tweedehands en lease auto's naast elkaar vergelijken.
Eerste auto
Vandaag is de eerste auto afgeleverd die via de nieuwe website werd gevonden. Wie zoekt op een nieuwe auto, krijgt bij Broekhuis ook een tweedehands alternatief getoond. En wie interesse heeft in een hatchback uit 2013 ziet gebruikte en nieuwe modellen in die klasse van verschillende merken naast elkaar. Bedoeling is in de toekomst ook de maandelijkse lasten voor nieuwe, oude en lease modellen met elkaar te kunnen vergelijken. De nieuwe autozoeker is onderdeel van een compleet nieuw online platform dat helemaal geschikt is om ook op smartphones en tablets te bezoeken.
E-commerce
Internetbedrijf Netivity begeleidde de online ontwikkeling van Broekhuis op gebied van front-end design, development en alle achterliggende software. Het platform sluit aan op de aanpak van Broekhuis dat zich onderscheidt met lokale aanwezigheid van haar dealers door de regionale online vindbaarheid. Online bezoekers kunnen online van alles zien over een vestiging zoals de voorraad en reviews over de service. Daarnaast is ook het digitaal plannen van werkplaatsafspraken vereenvoudigd.
Over Broekhuis
Broekhuis draagt momenteel de titel Automotive Company of the Year. Het familiebedrijf uit 1932 heeft 41 dealervestigingen, 7 schadebedrijven, een eigen leasemaatschappij, verzeker- en financieringsspecialisten en een bedrijf dat bedrijfswagenrichting op maat installeert. Er werken circa 850 mensen en er zijn standaard ruim 2.500 voertuigen op voorraad van personenauto tot motor en bedrijfsauto. Daarmee levert Broekhuis een totaalpakket aan diensten. Broekhuis staat voor mensgericht en oplossingsgericht. Een onderwerp dat tijdens de ontwikkeling van het online platform centraal heeft gestaan.
Omnichannel
Broekhuis koos onder andere voor Netivity vanwege de kennis van omnichannel online benadering op gebied van e-commerce: "We willen een verdere integratie van onze online en offline diensten en zo aansluiten op de manier waarop klanten auto's zoeken en willen kopen of leasen. Vooral de combinatie van onze lokale en regionale aanwezigheid met vestigingen en ons brede assortiment aan voertuigen en diensten, bieden veel kansen als we dat verbinden aan online activiteiten." Aldus René van ’t Veer, online marketeer bij Broekhuis.
Belang van online
In het verleden bezochten consumenten gemiddeld 5 showrooms, nu bezoeken ze gemiddeld 1,3 dealers voordat ze overgaan tot aankoop, zo blijkt uit onderzoek. "De keuze voor de showroom die bezocht wordt en kans op verkoop start bijna altijd online of in overleg met vrienden en kennissen. Meer dan eens is vindbaarheid, transparantie en een eenvoudig te gebruiken website van belang om klanten aan je bedrijf te binden."
Nieuws overzicht
















Vacatures