Nieuws overzicht

Netivity zet internationaal CASA online

Datum publicatie: 15 april 2017

Netivity heeft voor de internationale Belgische woon- en decoratieketen CASA, met vestigingen in acht landen, een volledig nieuwe e-commerce platform ontwikkeld. CASA, dat ruim 500 winkels heeft en ruim 2.500 medewerkers, verkoopt nu voor het eerst ook online producten.

Voor Netivity, dat ook de websites voor merken als fonQ, EP:, Lucardi, Relatieplanet en Vrijbuiter ontwikkelt, betrof het een van de grootste projecten voor online retail. Niettemin werd het platform binnen slechts een half jaar opgeleverd. CASA verkoopt online nu circa 5.000 producten op basis van click & collect (in de winkel afhalen) in België, Frankrijk en Luxemburg. Het aantal landen wordt stapsgewijs uitgebreid.

Categorie apart

Al eerder werden door Netivity online winkels ontwikkeld voor internationale online retailers. Maar CASA is een categorie apart met winkelvestigingen in België, Frankrijk, Luxemburg, Portugal, Italië, Spanje, Zwitserland en Oostenrijk. Juist door deze internationale component heeft het voor CASA relatief lang geduurd om ook met e-commerce te starten. Zo is de logistieke en technische uitdaging groter.

Internationaal gekoppeld

"Omdat we internationaal werken, kunnen we de beste en meest passende aanbieders selecteren. Zo zijn we ook bij Netivity in Nederland uitgekomen", zegt e-commerce manager Lucie Neyt van CASA. De online winkel is verbonden met diverse aanbieders en leveranciers. Zo zijn er koppelingen met online leveranciers als SoCloz, Ingenico en Bronto en kassaleverancier Toshiba TEC. Het aantal landen wordt na de zomer uitgebreid. CASA is niet in Nederland actief, hoewel bestellen voor Nederlandse adressen wel openstaat. Bijvoorbeeld voor wie langs de grens woont en eenvoudig in de Belgische winkel producten af kan halen.

Omnichannel in alle landen

De techniek van het e-commerce platform draait op Netivity Core, waardoor de website zeer snel is, eenvoudig uit te breiden en omnichannel. De kassa's zijn bijvoorbeeld op het platform aangesloten en de promoties en acties die in de winkel gelden, gelden ook online en zijn per land instelbaar. Bedoeling is de online activiteiten en het huidige assortiment van 5.000 online producten steeds verder uit te breiden. Ook bekijkt CASA de mogelijkheid om grotere producten, zoals meubels, wel thuis te gaan bezorgen.

Internationaal CMS

De grootste technische uitdaging vormde het internationale content management systeem (CMS). Voor elk land moest de webshop inhoudelijk vanuit hetzelfde systeem bediend kunnen worden. Maar de 'voorkant' moest wel in tal van verschillende talen volledig aanpasbaar zijn. Tegelijk worden voor de producten in al die landen wel overal dezelfde afbeeldingen gebruikt om de snelheid van de site optimaal te houden. De site is direct volledig responsive en adaptive gemaakt waardoor het op elk scherm, van desktop tot smartphone, werkt. Hierdoor zijn er geen aparte mobiele sites nodig.


Nieuws overzicht
Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer weten over en van onze producten?

Neem contact op
Kom jij werken bij Netivity?
4  vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.
Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.

Sluit melding