Nieuws overzicht

Meeste traffic mobiel bij Lucardi

Straks alles op zelfde responsive platform

Datum publicatie: 24 juni 2016

Juweliersketen Lucardi brengt de Duitse, Belgische en Nederlandse webshop volledig onder op een en hetzelfde responsive platform. De mobiele sites worden uitgefaseerd. Duitsland en Belgiƫ zijn deze maand overgegaan, Nederland volgt in de loop van het jaar. Tegelijk wordt het aantal fysieke winkels uitgebreid. Een verhaal over de nieuwste online ontwikkeling bij Lucardi.

Groei naar 100 winkels

Volgens CFO Jan van Lagen is de beweging van adaptive naar een responsive website onvermijdelijk nu ruim 60 procent van de traffic inmiddels van mobiel komt. "In de bus, in de tram, thuis, in de kroeg en op het werk, met een smartphone is het makkelijk even een cadeautje uitzoeken voor jezelf of een ander. Het betekent dat je moet blijven investeren in smartphone gebruik. Tegelijk blijft de combinatie met de fysieke winkel belangrijk. We groeien dit jaar naar 100 winkels."

Beter investeren

Bovendien, zo legt Van Lagen uit, dwingt Google ook om die beweging te maken. "Als je een goede ranking wil in Google en daarmee goede zichtbaarheid, dan is een responsive platform beter dan er apart een mobiele site op na te houden. We hoeven straks ook maar in een platform te investeren wanneer we verder ontwikkelen."

Miljoenen omzet

Juweliersketen Lucardi en Netivity werken al sinds 2006 samen. Begonnen met enkele tienduizenden euro's omzet, bedraagt de omzet inmiddels miljoenen en is Lucardi in Duitsland en Belgie (web only) en Nederland actief, waar nu 98 winkels zijn. Lucardi maakt gebruik van Netivity responsive online platforms waarmee ook de kassa's in de winkels zijn verbonden.

Digitaal redde pittige jaren

"Het gaat goed, maar de afgelopen jaren was het wel pittig. De techniek van onze webshops is de dobber waarop we de crisis hebben overleefd. Door onze omvang kunnen we daarin investeren en de kleine juwelier ook voor blijven. Netivity is heel belangrijk geweest voor de technische ontwikkeling van omnichannel bij Lucardi."

Ook op Amazon

Naast eigen webshops, biedt Lucardi ook producten aan op Bolplaza en sinds kort ook via Amazon voor de Duitse klant. Netivity ontwikkelde voor Lucardi daartoe de eerste koppeling met Amazon. "Het is heel prettig samenwerken met Netivity vanwege de technische kennis en ervaring. Het sluit goed aan bij mijn eigen ervaring. Voor ik bij Lucardi begon, werkte ik bij diverse technische bedrijven."

Persoonlijker worden

Het platform en het CMS is inmiddels meertalig en meerlandig. De toekomst is volgens Van Lagen internationaal, maar er speelt ook nog een andere ontwikkeling: "Je moet innovatief blijven. Zo zouden we het voor klanten mogelijk willen maken om wenskaarten toe te voegen aan hun bestelling met daarop een persoonlijke boodschap. Het vraagt vooral aanpassing aan de ERP kant. Daarnaast is het belangrijk om steeds beter in te spelen op de behoefte, dus in te schatten welke klant na een trouwring ook een paar oorbellen wil."


Nieuws overzicht
Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer weten over en van onze producten?

Neem contact op
Kom jij werken bij Netivity?
4  vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.
Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.

Sluit melding