Case overzicht

Webshop en service span voor Paardendrogist

Extra vitaminen en mineralen, voedende hoefolie en comfortabele dekens voor paarden. Voor het edele dier is alleen het beste goed genoeg. Volgens online marktleider op het gebied van paardengezondheidsproducten De Paardendrogist, vormen een excellente webshop en uitmuntende service daarom een goed span.

Direct contact

Nu predikt iedere online winkel het belang van service, maar bij De Paardendrogist is dat overal merkbaar. Zo zijn er bijna 400 pagina's met advies over paardenverzorging te vinden, gekoppeld aan de circa 4000 producten. En er is een team van zes mensen voor de klantenservice beschikbaar. Allen met kennis en ervaring op gebied van paardenverzorging. Een chatprogramma en WhatsApp voor direct contact horen daarbij.

Groei en vertrouwen

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, wordt wel eens gezegd. Voor oprichtster en e-commerce manager Wilmke Offereins vraagt dat dan ook om scherpte, elke dag weer. "Hier werken mensen met echte liefde voor paarden en voor de klant. Het is vanaf dag een al onze focus. Voor ons is klantenbinding en dus ook het vertrouwen van de klant, heel belangrijk. En dat werkt, want we groeien nog steeds. Bestaande klanten besteden steeds meer bij ons."

Focus en prijzen

Het succesverhaal van De Paardendrogist begon 20 jaar geleden. In 2006 koos de online autoriteit voor paardenverzorging voor Netivity. Afgelopen jaar won de webshop voor de derde maal de eerste prijs bij Horses Ruitersportwinkel van het Jaar. Offereins: "We zijn afgelopen jaren weer terug naar de kern gegaan. Eerder hadden we een heel breed aanbod, maar nu is onze focus op gezondheidsproducten voor paarden."

Inzicht in klanten

De Paardendrogist heeft altijd voorop gelopen in de eigen sector, zo merken we ook bij Netivity. Als een van de eerste webshops investeerde Paardendrogist in inzicht in klantkenmerken en ervaringen. Zo zorgt een speciale koppeling voor herkenning van de klantgeschiedenis ook als de klant niet vooraf of achteraf inlogt bij een online aankoop. De keuzevrijheid daarvoor ligt bij de klant en tegelijk is er wel het serviceniveau van gekend worden.

Gekend worden

"Als klanten ons bellen is de kans heel groot dat we precies weten wat er in het verleden is aangeschaft, maar ook hoe de bezorging verloopt en of er klachten zijn geweest. Een klant zal zich bij ons snel gekend weten zodat we hem of haar van het beste advies en de beste service kunnen voorzien", zegt Offereins.

Gemiddeld een 9,5

Niet voor niets geven klanten via Kiyoh gemiddeld een 9,5 aan De Paardendrogist op basis van ruim 1500 klantreviews. "Garanties handelen we binnen 1 a 2 dagen af, er is altijd binnen 4 uur antwoord op mail en we zijn telefonisch zeer goed bereikbaar."

Blog en hosting

De Paardendrogist investeert samen met Netivity doorlopend in verbeteringen, zoals een nog betere ervaring op mobiel, maar ook in beleving. Zo is er onlangs een blogpagina toegevoegd aan het al eerdere genoemde, uitgebreide aanbod van inhoudelijke content voor advies. Bovendien kiest De Paardendrogist voor dedicated hosting voor een nog hoger service niveau, op elk moment. Door een koppeling met ERP van Unit4 is de levering vanuit het eigen magazijn altijd op orde.

Innovatief zijn

Voor Netivity is De Paardendrogist een droomklant omdat de shop ons altijd motiveert om innovatief en klantgericht te blijven. "Netivity denkt mee, staat voor je klaar, is deskundig en innovatief. Tweakwise Navigator is daar een goed voorbeeld van, maar ook het responsive maken van de site. De ervaring met webdevelopment voor de grote retailers merken wij in het advies dat Netivity ons geeft", besluit Offereins.


Over De Paardendrogist

De Paardendrogist is specialist voor de gezondheid en verzorging van paarden. De online winkel bestaat dit jaar twintig jaar. De Paardendrogist begon eerst als fysieke winkel. Later kwam daar de online winkel bij. De Paardendrogist voert ook nog het merk DursyDog, een online winkel voor benodigdheden voor honden. De Paardendrogist werd opgericht door Wilmke Offereins die zelf uit een familie van paardenliefhebbers komt. Haar vader Evert Offereins was de eerste dierenarts in Nederland die zich specialiseerde in paarden. Advies was een belangrijk onderdeel van zijn werk. De Paardendrogist zet die traditie voort en biedt veel advies, onder andere ook van broer Henk Offereins, een paardensportarts. De Paardendrogist voert bekende merken en heeft ook een huismerk productlijn.

Techniek en diensten

  • Platform en taal: MVC 5, C# .NET, SQL
  • Front-end: Javascript, responsive
  • Netivity modules en software: Navigator, Mailer, Forms
  • Netivity diensten: advies IT-architectuur, dedicated hosting, development, beheer en onderhoud
  • Klant sinds: 2006
  • Laatste project: responsive maken productpagina's, ontwikkelen blog pagina
  • Bijzonderheden: koppelingen voor controle van klantgegevens, koppeling Unit4 ERP

Case overzicht
Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer weten over en van onze producten?

Neem contact op
Kom jij werken bij Netivity?
7  vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.
Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.

Sluit melding