Case overzicht

Nieuwe prijs in een oogwenk

Ooit begon Hans Anders aan een missie om de brillenmarkt open te breken met duidelijke, eerlijke prijzen. Deze missie uit 1982 wordt voortgezet in 2016 met de komst van het nieuwe online platform. Vanuit dat oogpunt ontwikkelden we een promotiemachine die meteen duidelijk maakt welke korting geldt voor elk van de duizenden combinaties van monturen, glazen en lenzen.

Samsam met TamTam

Onlangs is de nieuwe website met online winkel van Hans Anders live gegaan. Designbureau TamTam ontwierp daarvoor de nieuwe front-end (de aanblik van de website dus), de interactie en de wijze waarop bezoekers op de website bij de brillen, lenzen en hooroplossingen belanden. Wij zorgden dat deze front-end werd aangesloten op de onderliggende software voor orderafhandeling, zoeken- en filteren en alle techniek die de online winkel doet functioneren. Zo bouwden we samen voor Hans Anders de nieuwe website.

Online paskamer

Hans Anders begon in 2011 als eerste keten van opticiens in Nederland met het aanbieden van een uitgebreid aanbod van optiekproducten in een webshop. We mochten deze mijlpaal samen bereiken. Nu nog zijn elementen uit die site terug te vinden, zoals ook het online passen van brillen. Voer je foto in, kies een bril en kijk hoe die staat. Een webapplicatie waar bezoekers met veel plezier gebruik van maken.

Onder water

Deze webapplicatie is ook voor de nieuwe site doorontwikkeld. Maar het meeste werk voor het nieuwe platform van Hans Anders deden wij onder water, zoals we dat zelf noemen. Het was onze uitdaging om de site zo snel en betrouwbaar mogelijk te maken, inclusief nieuwe functionaliteiten. Wat de meerlandige site extra complex maakte, is ook de gewenste meertaligheid. Tegelijk was er ook de behoefte om het platform snel te ontwikkelen en met oog op de toekomst op te leveren.

Elementen

We kozen er daarom voor een IT-architectuur te ontwikkelen waar het oude platform nog tijdelijk deel van uitmaakt. Ook hebben we de koppelingen tussen de verschillende componenten, modules en databanken zo ontwikkeld, dat er in de toekomst eenvoudig nieuwe elementen kunnen worden toegevoegd. De realtime webkoppeling met een brillen- en lenzendatabank is daar een voorbeeld van. De koppelingen zijn dus flexibel te gebruiken en dat maakt het platform voorbereid op de toekomst.

Meerlandig

De meertaligheid van de site komt tot uitdrukking in het CMS waar met een druk op de knop eenvoudig geswitcht kan worden tussen de Nederlandse, Vlaamse en Waalse/Franse domeinen. De contentmanagers hebben daarmee optimaal gebruiksgemak voor het invoeren van content in de gewenste taal op de gewenste plek. Maar ook bezoekers kunnen vanuit de Belgische URL eenvoudig tussen Vlaams en Waals wisselen. De structuur en techniek is zo opgezet dat de SEO-performance goed blijft.

Snelheid

Ook de caching voor het platform is flexibel opgezet. De caching zorgt dat een zoekopdracht binnen de site niet voor elke bezoeker helemaal opnieuw doorgerekend hoeft te worden en opgehaald uit de servers. Het maakt het gebruik van de site voor bezoekers sneller en daarmee ook gebruiksvriendelijker. Het is mogelijk gemaakt om per component en service de caching in te stellen, wat veel mogelijkheden voor optimalisatie van dit proces geeft.

Promotiemachine

Meest in het oog springend is waarschijnlijk de techniek van de promotiemachine. De wereld van brillen kenmerkt zich door een groot aantal variaties in monturen, glazen en klantwensen. Hans Anders wil daar zo goed mogelijk aan tegemoet komen en heeft diverse acties voor verschillende combinaties. Een speciale rekenmodule zorgt dat al die variaties in een oogwenk tot nieuwe prijzen leiden en natuurlijk ook overzichtelijk gepresenteerd. Zo opent ook het nieuwe platform van Hans Anders je ogen.


Over Hans Anders

Hans Anders is in 1982 ontstaan. De nieuwe optiekketen heeft vervolgens de markt voor opticiens opengebroken met voordelige brillen. Er worden inmiddels ook diverse topmerken brilmonturen aangeboden zoals Ray-Ban en Tommy Hilfiger. Hans Anders is actief vanuit 400 vestigingen in Nederland, Belgiƫ en Frankrijk. Sinds 2011 is er ook een online winkel. Hans Anders is daarmee een omnichannel winkelketen. In 2015 ging Hans Anders de slogan 'Opent je ogen' voeren.

Techniek en diensten

  • Platform en taal: MVC, C# .NET, SQL
  • Front-end: koppeling en development Typescript van Netivity, design en SASS-development van TamTam
  • Netivity modules en software:Navigator, Forms, Mediabank
  • Netivity diensten: advies IT-architectuur, dedicated hosting, beheer en onderhoud back-end en front-end
  • Klant sinds: 2010
  • Laatste project: nieuw online platform
  • Bijzonderheden: promotiemachine, flexibele caching en meertaligheid front-end

Case overzicht

Bekijk ook.

Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer weten over en van onze producten?

Neem contact op
Kom jij werken bij Netivity?
7  vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.
Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.

Sluit melding