Case overzicht

Online platform vol onderdelen en services

Bij Handyman, specialist in accessoires en onderdelen, draait alles om service, ook online. Daarom werkt Handyman omnichannel en zijn er online tippersonages om klanten te helpen bij het vinden van het perfecte onderdeel. In welgeteld vier maanden tijd, bouwden wij een compleet nieuw online platform voor Handyman, vol met dit soort online services voor de service.

Verrijken

Voor de ontwikkeling van dit platform gebruikten we maatwerk software in combinatie met onze SaaS oplossingen. Terwijl onze webdevelopers koppelingen ontwikkelden zoals naar de ERP van een derde partij, kon de content manager van Handyman beginnen met het verrijken van productinformatie in onze Product Enrichment SaaS-module.

Onderdelen

En terwijl wij het front-end design dynamisch maakten en de IT-architectuur opzetten, werden de producten in de PIM gecategoriseerd en geoptimaliseerd door Handyman zelf. Samen werkten we dus tegelijk aan diverse onderdelen van de site, wat de periode tussen start van de bouw en de livegang aanzienlijk versnelde.

Zoekservice

Handyman biedt online toegang tot een totaal van 1 miljoen onderdelen en accessoires voor huishoudelijke apparatuur. Handyman onderscheidt zich niet alleen door volledigheid, maar ook door uiterst gedetailleerde productinformatie te bieden. Zo kunnen ook de filter- en zoekmogelijkheden via de Navigator SaaS-module optimaal worden benut.

Berichten

Maar nog los van het zoeken en vinden van onderdelen, is ook service in de orderafhandeling erg belangrijk voor Handyman. Daarom koppelden we een sms-service voor klanten voor 'verzonden' of 'nu af te halen' meldingen. Maar ook andere berichtendiensten rond 'track & trace' van verzendingen. Bovendien is er een integratie met e-maildienst Mailchimp voor direct mailing vanuit Handyman om klanten aanbevelingen op maat te geven.

Omnichannel

In de visie van Handyman is de klant het meest gebaat bij een perfecte beleving en assistentie in de tachtig winkels en online gecombineerd: omnichannel winkelen dus. Er werden in die vier maanden bouwtijd circa 400 order flows getest om dit optimaal in te regelen. Dus online bestellen, betalen en ophalen in de winkel en andersom. Bij Handyman is het allemaal mogelijk. Winkelpersoneel kan via de klantenservice app ook zelf bestellingen doen, retouren afhandelen en klantgegevens beheren.

Internationaal

Overigens is Handyman niet alleen in Nederland actief. De site is ook meertalig en in Vlaams en Waals Belgiƫ te vinden. Goeie service en wel zo handig.


Over Handyman

Onderdelenhuis Handyman verkoopt online en in meer dan 100 winkels in Nederland en Belgiƫ 1 miljoen onderdelen voor huishoudelijke apparatuur. Er zijn alleen al 350 verschillende stofzuigerzakken te krijgen van 80 verschillende merken. Servicegerichtheid staat voor Handyman voorop, zodat klanten altijd kunnen vinden wat ze zoeken. Onze techniek ondersteunt Handyman bij deze omnichannel, servicegerichte klantbenadering.

Techniek en diensten

  • Platform en taal: MVC 5, C# .NET, SQL.
  • Front-end: Javascript en SCSS, responsive.
  • Netivity modules en software:Navigator, Product Enrichment, Forms, Basket, Mediabank.
  • Netivity diensten: advies IT-architectuur, hosting, development, beheer en onderhoud
  • Klant sinds: 2013
  • Laatste project: nieuwbouw complete omnichannel online platform, van koppeling met ERP tot dynamisch maken front-end.
  • Bijzonderheden: in vier maanden nieuw gebouwd

Case overzicht

Bekijk ook.

Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer weten over en van onze producten?

Neem contact op
Kom jij werken bij Netivity?
6  vacatures

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.
Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring.

Sluit melding